Thursday, January 5, 2012

NYE in Barca 2012

Nu är jag tillbaka, vi har haft det så himla mysigt och jag saknar redan det. Sitter här och ska lägga in alla våra fina kort vi tagit (över 200 stycken) och det blir ett error och datorn raderar all utom 30 stycken. Jag är så himla ledsen, jag vet att det bara är kort men vi tog så många fina och på Mickan och mig när vi sightsade sista dagen tillsammans:(

Hur som helst, vi kom ju fram på nyårs afton och då strosade vi runt, Mickan visade oss olika saker, vi drack sangria i solen och sen gjorde vi oss party fina för kvällen. Den 2a firade vi Mickans födelsedag på Apolo där vi dansade till klockan 6 och sen låg jag och Mickan och pratade tills klockan 8 på morgonen. På morgonen efter (halv 2) sjöng vi för födelsedags barnen med tårta och paket. Anna och Hannes åkte hem senare den 3e så det var bara jag kvar. Jag och Mickan gick och tittade på La Sagrada Familia och fikade. Vi har druckit kaffe varje dag flera gånger om. På kvällen gick jag, Mickan och hennes bf och åt födelsedagsmiddag på en jätte mysig thai restaurang. Igår, min sista dag åkte vi och tittade på något stort slott liknande, har ju inga bilder att visa med den var så himla fin utsikt över hela staden.

Det var kul att se Barcelona, det var himla fint med många gamla byggnader, men jag tyckte det var lite läskigt på kvällarna, att gå i små gränder och folk är så på. Man måste verkligen vara på sin vakt och hålla i sin väska hela tiden, annars blir man rånad. Jag ska åka tillbaka till sommaren och se staden när det är varmt och man kan ligga på stranden.

No comments:

Post a Comment