Saturday, October 9, 2010

Speak up

hejsan!
Jag har en fråga till dig, bra blogg btw. Jag flyttade nyss till LA för att plugga på Cal state LA. Jag undrar bara när du började komma in i språket? nu vet inte jag hur bra du var på engelska innan. Men jag tycker att det har vart ganska svårt nu i början att prata. Jag vet att jag kommer komma in i det men jag vill kunna det nu :P Som sagt jättebra blogg har du!
Hej Isabell, tack! Innan jag började plugga i LA var jag i Santa Barbara i 3 månader så redan då kom jag lite mer in i språket. Jag var ganska duktig på engelska innan också, men efter några veckor i skolan kommer man in i det, och man vet lite bättre hur mycket man måste plugga till proven och så. Kommer ihåg att efter ett tag glömmer man bort att allt är på engelska eftersom att man är så van att höra de och behöver inte koncentrera sig lika mycket på att förstå. Man måste bara våga att prata, folk bryr sig inte om man har lite fel grammatik, dom är överexalterade att man är från Sverige och tycker redan att man är sjukt grym på engelska för att vara en foreigner. Lycka till :)

No comments:

Post a Comment