Tuesday, August 30, 2011

SVAR

Anonymous said...
Tack för svaret, det hjälpte lite på traven :) Hoppas det inte bli för mycket men har lite fler frågor. Men jag hade nog inte tänkt att va där ett år. Hade till en början bara tänkt att vara där 4 eller 6 månader,för min kompis pluggar engelska i fyra månader i san diego. Eller är det omöjligt i LA?

Finns det fler alternativ av college eller universitet i LA som du kan rekomendera? Hur länge har du vart i USA och vad har du pluggat? Är det något du rekomenderar? Blir det inte dyrt i längden eller har du tagit csn lån?

Har också kollat rätt mycket på The Hills och undrar vart i LA det är dom "hänger" eller har "hängt" för dom ställena ser helt underbara ut. Och en sista fråga, vart i LA är der du bor? :) Tack så mycket för hjälpen!
Hej igen!
En termin är oftast 4 månader så det är absolut något många gör. Jag har inte så jätte bra koll på anda College. Vet att SMC är bra, sen finns det också Los Angeles City College, fast det ligger mer mot downtown och jag vet inte alls hur den skolan är. För att gå på de universitetet jag går på (CSUN) så måste man ha bil för att ta sig dit (om man inte bor där borta, vilket jag inte rekommenderar). Vet inte om du planerar att köpa bil?. Sen finns det också Cal State LA som ligger lite utanför downtown. Jag vet att man kan ta bussen dit, men det tar ca 1,5-2 timmar enkel väg. SMC är de college som har bäst location om man bara vill vara här i 4-6 månader och lära känna LA. Ja det är klart det blir dyrt i längden och CSN tar dom flest svenskar som åker hit.

Jag skrev innan i ett inlägg att The Hills gänget hänger/hängde mest i West Hollywood/Hollywood/Beverly Hills. De du ser på tv, det är precis så det är i verkligheten. Jag bor i West Hollywood och har bott i LA i snart 4 år!

2 comments:

  1. Tack så himla mycket för hjälpen :)

    ReplyDelete
  2. Ingen fara! Hoppas de hjalpte lite pa traven! :)

    ReplyDelete