Sunday, December 2, 2012

Q&A's

Jag lovade ju att svara på några frågor häromdagen, så här har ni dom!

Fråga:
Vilken skola pluggar du på och hur länge har/ska du göra det? Vad tycker du om den? Om det är okej att jag frågar, hur finansierar du din tid i LA?
Jag har varit i LA på semester, och upplevde att det är väldigt långt mellan alla ställen. Åker du buss, bil eller hur gör du?
Vill själv åka och plugga på College, så all information och tips hjälper! :) Tack för en bra blogg! 


Svar:
Hej! jag pluggar på CSUN (Cal State Northridge), pluggade innan på Santa Monica College. Jag har två veckor kvar sen är jag klar. Jag gillar skolan, den e bra, men en bit att köra (ca 40 minuter) Jag kör bil, skulle starkt rekommendera att köpa bil om du tänker på att flytta hit om du inte bosätter dig nära skolan. Jag tar csn och har snälla föräldrar som hjälper mig. 

Fråga:
hej,
tänkte höra med dig jag och en kompis flyttar till LA i januari för att plugga på SMC. Vi håller på att kolla runt på lite boende, undrar om du har några tips för bra områden men vill bo med med bra complex men inte för dyrt..samt även kanske någon sida att kolla på eller om du har någon bekant som flyttar hem till julen! 

Såg även på bilden på din fb page att du jobbat med public relations på Giorgio armani. jag pluggar just nu de på berghs i sthlm och vill fortsätta med de nu på santa monica. var de i LA du pluggade till de innan du fick jobbet och isåfall vilka kurser? :D 


Svar:
Hej! Vad kul att ni ska flyttar hit! Park LaBrea brukar jag säga till folk som åker hit, det är ett stort komplex. Det finns många andra också lite mindre komplex, men då är det lättast att åka runt i ett område där ni vill bo och sen se om ni ser några "For Rent" skyltar. Jag gillar West Hollywood området, det är relativt nära till allt. Ni kan även gå in på www.craigslist.com och se om ni hittar något. 

Jag fick jobbet på Armani genom kontakter och för att jag snart har en bachelors Degree i Marknadsföring. Så jag har inte pluggat några speciella kurser utan ett helt program i 4 år. Hoppas detta hjälpte lite på traven!





No comments:

Post a Comment