Thursday, April 14, 2011

Svar del1

Varför bestämde du dig för att flytta till Los Angeles? Hur länge har du bott där och vad gör du där borta? Har också funderat på att åka dit!

- Jag var på en språkresa i LA efter 9:an i en månad och bestämde mig då för att jag ville flytta dit när jag var klar med gymnasiet. Jag har bott här i lite mer än 3 år. Jag pluggar på universitet:)


Vad är din plan med USA? Hur länge vill du stanna eller vill du åka hem till Sverige och fortsätta jobba?

- Min plan.. ja du, att ta min bachelor’s i Business Marketing och förhoppningsvis hitta ett jobb så jag kan stanna ett tag till. Är inte redo att flytta tillbaka till Sverige riktigt än.


Hej! Följer din blogg och tycker att den är grym. Ska du hem till Sverige något i sommar? Var i Sverige bor du? Kram

- Hej:) ja jag ska till Sverige i sommar, kommer hem tidigt på midsommar fton som det ser ut nu, ska stanna I några veckor sen åka tillbaka. Jag bor i höllviken som ligger ca 2 mil söder om Malmö!

Hej! I vilka affärer köper du dina kläder? Vilken är din favoritaffär? Tycker alltid att du är snyggt klädd på alla bilder!Kram

- Hej! Tack va snäll du e:) Jag handlar mycket på H&M, Forever 21 (har dock tröttnat på dersas kläder), Urban Outfitters och ganska mycket i små affärer som ligger på Melrose. Har inte riktigt någon favorit affär, men älskar allt som är beigt, off-white , brun-orange och jordnära färger!!


När man kommer ny till en stad som L.A, vad är det för misstag folk oftast gör? Blir det till exempel lätt att man börjar hänga med fel folk, eller vad är det för andra tabbar man lätt kan göra i början när allt är nytt och man inte är så insatt i "hur det fungerar"? Gjorde du någon miss i början när du kom dit? Har du några exempel på typiskt stora skillnader mellan Sverige och L.A? =)

- Hej, jag tycker det är ganska lätt att läsa människor, om dom har bra eller dåligt inflytande. Visst har jag mardrömssituationer som några av mina vänner varit med om när det gäller att lita på fel människor. Man måste bara tänka en extra gång och fråga någon utomstående om råd om man tvivlar. Det jag gjorde fel med i början när jag kom hit var att läsa fel klasser i skolan. Eftersom att jag bara skulle stanna här ett år tog jag klasser som verkade roliga. Men nu i efterhand vet jag att jag hade kunnat ta klasser som hade varit intressanta och som skulle kunna tillgodoräknas i framtiden. Jag betalade lite för mycket för boende i början också, men annars har det mesta flutit på bra!

Stora skillnader; folk är mer öppna och hjälpsamma här än vad svenskar är. Allt känns mycket enklare på något sett. Att dejta här är inte alls om i Sverige.

1 comment: