Tuesday, April 5, 2011

This is me

Sanna said...

Hej! jag har nyligen börjat läsa din blogg, verkligen intressant att följa med dej i L.A. :) jag funderar bara att vad det är du studerar där, och är det mycket dyrare att studera där en t.ex. i sverige? och är det svårt när allting går på engelska? skulle verkligen vara intressant att studera utomlands.. är bara lite nervös att man inte förstår allt när det går på engelska? :) och är det dyrt att bo där? eller bor du tillsammans med någon/några andra?:) förlåt för så många frågor med är så himla nyfiken! :) hehe, tacksam för svar! :)

Hej Sanna, vad kul att du hittat hit! Ja det är dyrare att studera här än i Sverige eftersom att det är gratis i Sverige. Det kan kosta allt mellan 25 000 – 200 000 per termin beroende på vilken skola man går på. Jag var ganska bra på engelska redan när jag flyttade hit så jag hade inga problem med det. Det är klart att det var ovant i början men man kommer in i det så hinmla snabbt och nu är jag så van vid det så jag tanker inte på att det är på engelska längre. Du behöver inte vara nervös, mitt tips är att åka i alla fall en termin och prova på det. Det är ganska dyrt att bo här, man får räkna med att betala mellan 4000-7000 I månaden beroende hur man vill bo. Jag bor med två tjejkompisar, hade nog inte kunnat bo själv tror jag, då hade jag klättrat på väggarna :)

Helena said...

Hej. Jag tänkte precis skriva ett liknande inlägg som förgående. Har nyligen hittat hit och har funderat på en längre tid på att flytta till LA för att jobba plugga eller något. Vad gör du där, hur länge har du bott där och vad tycker du om om det det är nog en ganska dum fråga..

Hoppas att du mår bra. Kram


Hej Helena,

Jag pluggar business marketing här, och har bott i LA sedan December 2007 och älskar det fortfarande. Jag skulle rekommendera att åka hit:) Vad jag tycker om? Ja du, jag tycker om mycket:) har inte riktigt någon hobby men jag tycker om att umgås med vänner, prova nya restauranger/barer, gå ut och dansa, äta cupcakes, älskar mexicans mat, shoppa, sola, bada och bara hänga. (det va det jag kunde komma på just nu). Titta igenom gamla inlägg så ser du säkert andra saker jag gillar också:) kul att du hittat hit!

Jag & min roomie Michaela

No comments:

Post a Comment