Monday, March 22, 2010

Måndag

Imorse när jag stod med ipod hörlurarna i öronen kommer en kille fram till mig med en papegoja på axeln och sa något i stil med "I thought you checked him out (papegojan), but I guess that he s the one checking you out." Trött kille. Och btw, vem fan går med en papegoja på axeln längst Wilshire Blvd?

Tog mig mer än en och en halv timme och åka till skolan idag, buss jävlar är det ända jag säger. Är i skolan i en halvtimme sen får vi gå hem, som vanligt. Men jag ska inte klaga, Sebbe har en annan lärare i sin English 1 klass och han håller på att dö av alla läxor och annat shit man måste läsa.

Så här ser det i alla fall ut där jag står i väntan på bussen för att åka hem från Bundy Campus.


Denna skylt styr mitt liv. Oj vad arg jag e på den många dagar. Idag missade jag mitt stopp på Wilshire eftersom att jag var i full fart med mitt bbmande. Tur att bussen stannar var 100 meter eftersom människor i denna stad har glömt hur man använder benen.

Det ekade i kylskåpet i morse så det blev bara några blåbär till frukost så efter skolan ekade magen rejält, blev då att möta upp sjuke Sanne på Lunch.


Promenerade sedan till mataffären på Doheny, jäklar vad jobbigt och tungt det är att bära hem. Går med massa Ralphs påsar och svettas när man går förbi The Ivy på Robertson och papparazin springer som galningar och fotar några okända tjejer som gick och såg snygga ut med sina ice Lattes. Använder mig av Sannes nya favvo uttryck, suck! (svenska ej engelska)




Håret är uppsatt, snobben byxorna är på och då var det dags att lära sig lite om opportunity costs och comparative advantage.

3 comments: