Friday, March 26, 2010

Story of my life


Fråga: Åkte ni alla till La ihop eller har ni träffats där? VA gör ni där? Hur bor ni,är det inte dyrt? Hur dyrt är det att leva i LA? Man har väl bara studdielån? Har velat dra dit sen 2007 men tar aldrig steget, jag vågar inte!!! Känns otäckt att åka själv, och jag vet inte ad jag vill göra där men jag vet att jag SKA bo där, nån gång på ett eller annat sätt :) Så berätta gärna lite info, de vore super!!! //Sanna

J
ag åkte hit i december 2007 med min bästa kompis Mickan för att plugga, (man behövde ju något slags visum), vi åkte med EF och dom sa att vi var tvungna att gå på en språkkurs först innan vi kunde börja på Santa Monica College. Vi bestämde oss då för att åka till Santa Barbara. Bodde där i två månader, vi hade kul men språkkursen var helt onödig. Alla som gick där var så dåliga på engelska att dom var tvungen att göra en högre grupp för oss.
Nyår i Mexico 07/08
I februari flyttade vi till Santa Monica, och bodde med två andra tjejer. Boendet var ordnat genom skolan och EF men dom lurade oss på pengar. Så jag rekommenderar att fixa boende själv.


Hittade ett gäng svenskar som vi började hänga med i slutet av terminen men alla har tyvärr akt hem.
Efter första terminen kom två andra tjejkompisar från Sverige hit och jag och Mickan flyttade ihop med Jenny i Marina Del Rey. Det är ett jätte mysigt ställe men lite för långt bort.


Halloween i Santa Barbara 08

Tennis tävlingar i Palm Springs

Bodde i Marinan med Jenny och Mickan i ett år, sen flyttade jag själv till en familj i Brentwood. Mickan åkte hem och Jenny flyttade till sin syster.

Det är inte svårt att hitta kompisar här, så till dig Sanna som frågade. Åk! Den ända jag känner sedan innan som är här nu är Jenny, men pga att vi har så olika scheman ses vi tyvärr inte så ofta.

Vi åkte till NY i Oktober förra året

Halloween 09
Nu bor jag i en lägenhet i Beverly Hills med Sanne som jag träffade här för 2 år sedan. Förra terminen bodde vi ej tillsammans med var i princip hela tiden. Men nu kan ingen skilja på oss!

Alla tjejer jag umgås med nu har flyttat hit själva och jag älskar vårt lilla tjejgäng som vi har skapat här. Vi har så himla roligt tillsammans.
Tog lite fel klasser i början när jag kom hit och har velat fram och tillbaka om jag ska åka hem eller inte. Men nu satsar jag allt för att göra klar min Bachelor i Business Marketing. Jag tar csn och får bidrag av mina föräldrar titt som tätt.

Det behöver nog inte vara så dyrt att leva här, men vi äter mycket ute och shoppar alldeles för mkt. Försöker vara duktiga att laga mat men när restaurangerna är så nära blir det svårt att motstå frukost, lunch, och middag ute, speciellt på helgerna. Boende är det ända som e dyrt, men försök hitta någon att dela lägenhet med.
Ju längre man stannar ju bättre blir det!

No comments:

Post a Comment