Monday, April 19, 2010

Park La Brea

sofiasview sa...
Hej, 
funderade på en sak. När ni åker till Smc från park la brea tar ni bussen då? Om man har bil hur lång tid tar det ungefär? 
Vi har bokat möte med park la brea nu men funderar på om det tar för lång tid till smc därifrån och om man istället skulle satsa på en lägenhet i Santa monica? 
Har du några tips du vill dela med dig av? 
Fortfarande kul att läsa din blogg btw :)

Hej, jag bor inte på Park Labrea, men mina vänner som gör tar antingen buss eller bil. Man kan antingen gå ut till Wilshire och ta rapid 720 till Westwood och byta buss där till Big blue bus 8 eller 11. Detta tar allt mellan 1 till 1,5 timmar, beror helt på om bussarna matchar eller ej. Du kan också gå hela vägen (eller ta en buss) till Pico/La Brea och ta Big blue bus 7 där ifrån som tar dig direkt till skolan. Tar 35 minuter, vilket inte är mycket med tanke på att du e i LA. OM du åker bil till skolan kan det ta allt mellan 20 minuter till en timme, beror på om du tar motorvägen eller inte och hur mycket trafik det är.

Jag har bott i Santa Monica men tycker mycket mer om att bo lite längre upp eftersom att det ända man gör där ner e att gå i skolan. Bättre att bo lite längre bort och ha nära till de roliga sakerna än att ha nära till skolan. I Santa Monica vet jag att många bor på Pico Lanai som ligger på Pico mellan 25-27. Det e gångavstånd till skolan. Ni kan även kolla på Plaza at the Arboretum som ligger på 2200 Colorado Ave, också gångavstånd till skolan. Där bodde jag min första termin.

Hoppa det ordnar sig!

2 comments:

  1. Super gulligt av dig att ta dig tid och svara! Tack för tipsen, Sofia

    ReplyDelete
  2. kommer det inte vara jobbigt för dig och Sanne att vara borta från varandra hela sommaren?:P när åker ni tillbaka till USA?

    ReplyDelete