Saturday, April 3, 2010

Svar

1. Katarina sa... Hallå!
En kompis tipsade mig om din blogg och den hamnar nog bland favoriterna på en gång!
Jag bodde själv i LA i ett år och jobbade som au pair i Brentwood. Saknar det såklart grymt mycket och har nu börjat planera att dra mig tillbaka och plugga på smc nån termin eller två. Har kollat lite på marina pointes lägenheter men är inte så sugen på att bo så pass långt bort.
Så tänkte kolla om du har några tips på bra boende runt om west hollywood/hollywood/BH?

Glad Påsk på dig :)

- Hej!, Va kul att du gillar bloggen! Ja Marina Pointe e för långt bort, jag bodde där i ett år. Park LaBrea är bra, ligger i west Hollywood och har bra priser, billigare än Marina Pointe. Kollade lägenheter där innan vi hittade den vi bor i nu. I BH och WeHo finns det många små komplex, inte som Marina Pointe och Park LaBrea, där dom annonserar utanför om dom har lägenheter lediga. Att bo i Hollywood kan jag tycka e lite långt från skolan, men om man har bil och vill sitta i trafik en timme så e lägenheterna billigare ju längre upp man kommer.

Mitt bästa tips är att kolla på Craigslist.com, eller WestsideRentals, när du e i sverige. Många av mina kompisar har även kommit hit och bott på hotell de första dagarna och åkt runt och letat lägenhet när dom väl e här. Känns säkrast att ha kollat på stället innan man hyr de.

Glad Påsk!

2. Anonym sa...
jätte fina bilder! älskar din blogg ska du och Sanne tillbaka till Usa nästa termin?

- Tack så mycket:) Ja det ska vi!

Glad Påsk!

1 comment:

  1. Vad fin du blir på ALLA bilder Johanna!!! Har skrivit ut massor och satt upp här hemma!! SAKNAR dej min lilla Gumma...
    PUSS PUSS <3 från Mamma

    ReplyDelete